Κυριακή, 12 Απριλίου 2009

Ομιλία διά τον «Νέο» Τάφο του Χριστού

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006
Στις τηλεοράσεις μας κατά καιρούς ακούμε διάφορες ανακαλύψεις, προ πέρσι είχε το απόκρυφο ευαγγέλιο του Ιούδα, πέρσι είχαμε τον κώδικα Da Vinci φέτος έχουμε τον «τάφο του Χριστού, τα οστά του, τα οστά της γυναίκας του αλλά και του γιου του με το όνομα Ιούδα».
Όλα αυτά αγαπητοί μου αδελφοί είναι ασύστολα ψεύδη, και συκοφαντίες κατά του προσώπου του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού.
Θα σας παραθέσω ένα απόσπασμα από την προφητεία που είπε ο άγιος Συμεών ο Θεοδόχος όταν υποδέχτηκε το Θείο Βρέφος στην αγκαλιά του: «ιδού ούτως κείται εις πτώσιν και ανάστασιν πολλών εν τω Ισραήλ και εις σημείον αντιλεγόμενον».
Έτσι ο Χριστός κατά την περίοδο της Μ. Τεσσαρακοστής να μου επιτρέψετε να χρησιμοποιήσω μια φράσει «πουλάει» και «πουλάει» όχι μόνο στις Χριστιανικές κοινότητες αλλά και στους αλλόθρησκους και κυρίως σε αυτούς που των σταύρωσαν.
Νιώθω την ανάγκη να αντικρούσω αυτό το βέβηλο και βλάστημο ντοκιμαντέρ στην αγάπη σας.
Πρώτον: Ας κάνουμε μια ιστορική αναδρομή για τον Πανάγιο Τάφο. Ο Πανάγιος Τάφος είναι το ιερότατο, το αρχαιότερο, το σπουδαιότερο, το μεγαλοπρεπέστατο και το πιο ένδοξο μνημείο της Χριστιανικής πίστεως.
Τοπογραφικά ο Ναός της Αναστάσεως βρίσκεται στο κέντρο της Ιερουσαλήμ στην παλαιά πόλη. Είναι κτισμένος στο λόφο του λεγομένου Γολγοθά εκεί όπου έγιναν όλα τα σωτηριολογικά γεγονότα: δηλαδή, η Σταύρωση, η Ταφή και η Ανάσταση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.
Αρχιτεκτονικά το μνημείο, αποτελείται από πολλά κτήρια που είναι ενωμένα μεταξύ τους ενώ εσωτερικά βρίσκουμε Εκκλησίες, παρεκκλήσια, προσκυνήματα, υπόγεια αλλά και βοηθητικούς χώρους.
Οι Ιεροί χώροι του Γολγοθά και του Τάφου του Χριστού, στο Ναό της Αναστάσεως βρίσκονται στα αυθεντικά τοπογραφικά σημεία που έλαβαν χώρα τα γεγονότα και έχουν εντοπιστεί από συμβολική και θεολογική συνάφεια.
Σύμφωνα με μαρτυρίες της Καινής Διαθήκης ο Ναός κτίσθηκε εκεί όπου σταυρώθηκε, τάφηκε, και αναστήθηκε ο Ιησούς Χριστός.
Το 135μ.Χ. ο Τίτος ανοικοδομεί την Ιερουσαλήμ και το 137μ.Χ. ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Ανδριανός, σκέπασε μα χώματα τον Γολγοθά και τον Τάφο του Χριστού σύμφωνα με την παράδοση έχτισε ναό προς τιμή της Αφροδίτης για να εμποδίσει την μετάβαση των πρώτων Χριστιανών προσκυνητών.
Στο σημείο εκείνο κτίζει ειδωλολατρικούς ναούς και δημόσια κτίρια και ονομάζει την νεόκτιστη πόλη Αιλία Καπιτωλίνα.
Το 326μ.Χ η Αγία Ελένη βρίσκει τον Τίμιο Σταυρό, με το γνωστό θαυματουργικό τρόπο, εκεί έχτισε μαζί με τον Γιό της Μέγα Κωνσταντίνο τον πρώτο Ναό, κατεδαφίζοντας πρώτα τα Ρωμαϊκά κτήρια. Ο πρώτος αυτός Ναός ονομάστηκε «Κωνστανίνειος Βασιλική» και ήταν ο μεγαλοπρεπέστατος και ο ομορφότερος Ναός που κτίστηκε από τον αρχιτέκτονα Ζηνόβιο.
Πάνω από τον Τάφο έγινε κυκλικό οικοδόμημα όπου ονομάστηκε «Ροτόντα» και επικοινωνούσε με μια τεράστια βασιλική, όπου ήταν το σημείο όπου βρήκαν τον Τίμιο Σταυρό.
Ο ιστορικός Ευσέβιος στο βιβλίο του «Βίος Κωνσταντίνου» δίνει λεπτομερή περιγραφή για το σχήμα και τον πλούσιο διάκοσμο από μάρμαρα, μωσαϊκά, χρυσό και ασήμι.
Μιλά επίσης και για τα εγκαίνια του Ναού πού έγιναν στις 13 Σεπτεμβρίου του 336μ.Χ. από τους επισκόπους που πήραν μέρος στην Σύνοδο της Τύρου.
Αυτή είναι μια μικρή απάντηση όσο αφορά την γνησιότητα του Παναγίου Τάφου και τεκμηριώνονται με τον πρώτο Εκκλησιαστικό ιστορικό συγγραφέα Ευσέβιο Καισαρείας αλλά και με τα αμέτρητα Θαύματα αλλά με το κυριότερο θαύμα που είναι το άγιο Φώς που βγαίνει κάθε Μεγάλο Σάββατο στις 12 το μεσημέρι.
Όμως ας περάσουμε λίγο στην βαθύτερη θεολογία για να σας τεκμηριώσω το γιατί δεν δίνατε ο Χριστός να ήταν παντρεμένος: κατ' αρχήν ο Χριστός είχε δύο Φύσης αυτή την ανθρώπινη και την Θεϊκή οι δύο Φύσης του ήταν σε ένα πρόσωπο δηλαδή οι Φύσης του ήταν αδιαιρέτως, ατρέπτως, αμερίστως, ασυγχύτως, δηλαδή Θεολογικά αυτό ονομάζεται υποστατική ένωση των δύο Φύσεων.
Ας πάρουμε όμως χώρια την ανθρώπινη φύση να την αναλύσουμε: Ο Χριστός είχε την προ πτωτική ανθρώπινη φύση δηλαδή την αναμάρτητη ανθρώπινη Φύση, αυτή που είχε ο Αδάμ πριν την πτώση.
Ο Χριστός είχε τα φυσικά και αδιάβλητα πάθη δηλαδή όπως λέγει ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός ήταν η πείνα, η δίψα, ο κόπος, ο πόνος, το δάκρυ, η φθορά, η αποφυγή του θανάτου, η δειλία, η αγωνία και άλλα ο Χριστός τα είχε όλα αυτά εκτός από την αμαρτία, η οποία δεν είναι φυσική αλλά επίκτητη, η αμαρτία προέρχεται από την διαβολική σπορά στην ανθρώπινη προαίρεση.
Επίσης η σεξουαλική πράξη δεν υπήρχε στον Παράδεισο ο Αδάμ και η Εύα δεν είχαν την ανάγκη αυτή διότι ήταν κατ' εικόνα ημετέραν και καθ' ομοίωσιν του Θεού.
Η πράξη αυτή προήλθε μετά την πτώση στον άνθρωπο, και όπως μας λέγει το βιβλίο της Γενέσεως ο Αδάμ και η Εύα τεκνοποίησαν μετά από την πτώση και την εξορία τους από τον Παράδεισο.
Άρα όπως προ είπα ο Χριστός αφού πήρε την προ πτωτική ανθρώπινη φύση δεν είχε ανάγκη η καλύτερα δεν είχε την γενετήσια ορμή. Άρα ο Χριστός δεν είχε ανάγκη να παντρευτεί ούτε την ανάγκη να έχει απογόνους.
Τώρα όσο αφορά για τα λείψανα (οστά) του Χριστού τα οστά της γυναίκας του αλλά και του γιου του με το όνομα Ιούδα είναι μία ακόμη βλασφημία αφενός μεν όπως σας προ είπα ο Χριστός δεν είχε ούτε γυναίκα αλλά ούτε παιδί, αφετέρου δε ο Χριστός αναστήθηκε και μάλιστα έχουμε το χειροπιαστό αποδεικτικό και αυθεντικό στοιχείο τον αγαπημένο μαθητή «ον ηγάπα ο Ιησούς» τον ευαγγελιστή Ιωάννη όπου λέγει: στο κ΄ (20) κεφάλαιο και στο 3 έως το 10ο στίχο: «Εξήλθεν ουν ο Πετρος και ο άλλος μαθητής, και ήρχοντο εις το μνημείον. 4 έτρεχον δε οι δύο ομού• και ο άλλος μαθητής προέδραμε τάχιον του Πετρου και ήλθε πρώτος εις το μνημείον, 5 και παρακύψας βλέπει κείμενα τα οθόνια, ου μέντοι εισήλθεν. 6 έρχεται ουν και Σιμων Πετρος ακολουθών αυτώ, και εισήλθεν εις το μνημείο και θεωρεί τα οθόνια κείμενα, 7 και το σουδάριον, ο ην επί της κεφαλής αυτού, ου μετά των οθονίων κείμενον αλλά χωρίς εντετυλιγμένον εις ένα τόπον. 8 τότε ουν εισήλθε και ο άλλος μαθητής ο ελθών πρώτος εις το μνημείον, και είδεν και επίστευσεν• 9 ουδέπω γαρ ήδεισαν την γραφήν ότι δει αυτόν εκ νεκρών αναστήναι. 10 απήλθον ουν πάλιν προς εαυτούς οι μαθηταί».
Έτσι πιστεύω ότι σας έδωσα μια μικρή απάντηση στα καινοφανή ερωτήματα αυτού του βλάσφημου ντοκιμαντέρ.

Αναγνώστες