Πέμπτη, 30 Μαΐου 2013

Τετάρτη, 29 Μαΐου 2013

Σάββατο, 25 Μαΐου 2013

Τα οφίκια και οι θέσεις, έγγαμοι και άγαμοι στην Εκκλησία

Μικρό παιδί ήμουνα, όταν έβλεπα με δέος στην ενορία μου, έναν σεβαστό λευκασμένο Αρχιμανδρίτη ,  ο οποίος διακονούσε την Εκκλησία μας, με αυταπάρνηση και ζήλο ένθεο, συνεργαζόμενος άριστα με τους υπόλοιπους τέσσερις έγγαμους συνεφημερίους του!  Ποτέ, δεν δημιουργήθηκε κάποιο σύννεφο στην διακονία τους! Ο Αρχιμανδρίτης, απολάμβανε του σεβασμού και της τιμής, όχι μόνον των Συμπρεσβυτέρων του, αλλά και ολοκλήρου του πληρώματος της Ενορίας!
Περνώντας τα χρόνια, είδα και γνώρισα πολλούς Αρχιμανδρίτες, ελάχιστους  όμως σαν εκείνον. Κάποτε η έννοια του οφικίου στην Εκκλησία, είχε αξία χάριν του προσώπου στο οποίο δινόταν. Σήμερα όμως και έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η νέα τάξη στην Εκκλησία, έχουν πλέον καμία αξία τα οφίκια;
Παρατηρείται μια ανομοιογένεια καθώς και μία έλλειψη ισορροπίας προς το θέμα αυτό. Σε μια Μητρόπολη π.χ. έχουν όλοι οφίκια, στην όμορη με αυτήν κανένας! Σε κάποια στιγμή, το οφίκιο, γίνεται αυτοσκοπός και δικαίως, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση. Γιατί να έχει ο ένας και να μην έχει και ο άλλος. Στις περιπτώσεις των αγάμων κληρικών, τα οφίκια δίνονται πιο εύκολα απ’ ότι στους εγγάμους κληρικούς. Αυτό, από μόνο του δημιουργεί σχέσεις εμπάθειας μεταξύ των συνεφημερίων. Πολλές φορές δε, ο Αρχιμανδρίτης, προσπαθεί να επιβληθεί όχι με την προσωπικότητα του αλλά με το οφίκιο του. Από την άλλη πλευρά, ακούς τους εγγάμους κληρικούς – ασφαλώς όχι στο σύνολο τους- να απαιτούν σχεδόν, την παρουσία των αγάμων αποκλειστικά μέσα στα μοναστήρια. Είναι δίκαιο αυτό; Όχι! Δεν φθάνει που ο άγαμος κληρικός, καθ’ όλην την διάρκεια της διακονίας του, ουδέποτε μονιμοποιείται στην οργανική του θέση; (μια κατάφορη αδικία που προφανώς δεν απασχολεί τους Επισκόπους να αποκαταστήσουν).
Τελικά, οι σχέσεις μεταξύ εγγάμων και αγάμων κληρικών πολλές φορές καθίστανται προβληματικές και αυτό σαν αποτέλεσμα έχει την ζημία της Εκκλησίας που ανέχεται και έγγαμους και άγαμους στην αγκαλιά Της. Και αυτό, επιβεβαιώνεται πανηγυρικά στην λειτουργική ευχή «ουδείς άξιος» η οποία θέτει αυτό το «αλλ’ όμως» που ναι μεν προβάλει την ανθρώπινη αδυναμία, την οποία έρχεται όμως να επικαλύψει η οικονομία και το άπειρο έλεος του Θεού! 

Το οφίκιο, δίνεται σύμφωνα με την κρίση του Επισκόπου, στην απόλυτη δικαιοδοσία του οποίου βρίσκεται και ο οφικιούχος. Εάν ο υποψήφιος τυγχάνει της Αρχιερατικής ευνοίας τότε θα το λάβει, εάν όχι τι γίνεται; Πόσοι κληρικοί , δεν κοιμήθηκαν τον αιώνιο ύπνο, χωρίς ποτέ και παρά την τεράστια προσφορά τους στην Εκκλησία, να λάβουν κανένα οφίκιο και τελικά ο μόνος σταυρός που πήραν από την Εκκλησία να είναι ο Σταυρός της Ιερατικής τους πορείας και ακολούθως ο μαρμάρινος στο μνήμα τους; 
Προηγουμένως, αναφέρθηκα στον ανεπανάληπτο Ιωάννη τον Χρυσόστομο. Θυμάστε πως στην περίπτωση του υπήρξε και ο ευνούχος Ευτρόπιος , ο λεγόμενος και «παρακοιμώμενος» μιας και έφθασε να διοικεί ολόκληρη την Αυτοκρατορία χάριν της ανικανότητας του Αρκαδίου. Και σήμερα υπάρχουν «Ευτρόπιοι» και μάλιστα παρακοιμώμενοι! Ποια τα κριτήρια ανάδειξής τους στην Εκκλησία; Βλέπεις, αυτό το μοναδικό προνόμιο το έχουμε εμείς! «Η νύχτα βγάζει Επίσκοπο κι αυγή Μητροπολίτη …». Υπάρχουν κληρικοί, που η φωτεινή παρουσία τους μέσα στην Ενορία , εμπνέει, καθοδηγεί, ενθουσιάζει είτε είναι έγγαμοι είτε άγαμοι! Άξιοι κάθε σεβασμού! Όμως, «άνθρωπον ούκ έχουν…».  Και αντίθετα, βλέπεις άλλους- Κύριος ο Θεός γνωρίζει το πώς- να ανέρχονται σε υψηλά αξιώματα, φελλοί χωρίς καμίαν αξία !
Δεν υπάρχει έγγαμος και άγαμος, υπάρχει Παπάς! Όλοι τα ίδια πετραχήλια φορούν, την ίδια θηλιά στον τράχηλο. Προβλήματα αντιμετωπίζει και ο έγγαμος κληρικός, που καλείται να επιλύσει τα προβλήματα και τις δυσκολίες της οικογενειακής ζωής βαδίζοντας μεταξύ «σφύρας και άκμονος» μιας και κανείς δεν τον ρωτά με τι δυσκολίες μεγαλώνει τα παιδιά του , αλλά προβλήματα έχει και ο άγαμος κληρικός που βαδίζει μόνος του τον δρόμο της Ιεροσύνης και πολλές φορές τόσο μόνος, τραγικά μόνος!
Κάποτε ο μακαριστός θρυλικός Αυγουστίνος Καντιώτης με δάκρυα περιέγραφε σε κάποιο κήρυγμα του, την περίπτωση Ιερομονάχου που πήγε να κάνει Ανάσταση σε κάποιο χωριό το οποίο δεν είχε Εφημέριο, και στο τέλος, δεν βρέθηκε κανείς, μέσα στην χαρά της Αναστάσεως όταν όλοι βρισκόντουσαν σε γιορτινό τραπέζι να τον καλέσει να του δώσει ένα κόκκινο αυγό και να του πει το Χριστός Ανέστη!  Και είναι λάθος αυτό που συχνά ακούω, ο άγαμος δεν έχει οικογένεια, τι έχει; Από κλωσσομηχανή  βγήκε; Δεν έχει μάνα, δεν έχει πατέρα, δεν έχει αδέλφια; Όμως όταν λείπει η αγάπη, μπορεί να υπάρχει η διάκριση που μέσα από την Ορθόδοξη Πατερική μας παράδοση, εξυμνείται ως μια εκ των μεγαλυτέρων αρετών; 
Υπάρχουν έγγαμοι Κληρικοί που υποκλίνεσαι μπροστά τους, γιατί κατάφεραν την Ιερατική τους οικογένεια να την μετατρέψουν σε κατ΄οίκον Εκκλησία, αντίθετα με άλλους που κατέστησαν την Εκκλησία οικογένεια… Όπως  υπάρχουν επίσης και άγαμοι Κληρικοί, που ζουν και αναπνέουν για την Εκκλησία - και είναι άδικο να μην το αναγνωρίσεις αυτό - ενώ αντίθετα κάποιοι άλλοι ζουν και υπάρχουν από την Εκκλησία!   Πολλά και άλλα μπορούσα να γράψω, αλλά δεν θα συνεχίσω . 

Μέσα στα πολλά προβλήματα που η Εκκλησία καλείται να επιλύσει είναι και αυτά. Και ασφαλώς, τα γραφόμενα δεν μπορούν να αποτελούν τον ειδικότερο κανόνα. Ωστόσο, περιγράφουν μια πραγματικότητα που πολλούς κληρικούς μας, πονά. Κάποτε, πρέπει αυτά να διορθωθούν. Μέσα στην Ιεραρχία της Εκκλησίας μας, υπάρχουν φωτισμένοι Αρχιερείς που δεν έπαψαν να αισθάνονται παπάδες, και αυτό είναι το μυστικό της επιτυχίας τους! Στις περιπτώσεις αυτές, η  Μητρόπολη ξεχωρίζει για το έργο της.  Αντίθετα, σε άλλες περιπτώσεις, ο Επίσκοπος είναι εκείνος που καλλιεργεί την διαταραχή στις σχέσεις μεταξύ αγάμων και εγγάμων, άθελα ή και ηθελημένα ώστε να επιβεβαιώνεται η ρήση: «διαίρει και βασίλευε!»

Παρασκευή, 24 Μαΐου 2013

Πρέπει να καταργηθεί το ράσο για να διευκολυνθούν κάποιοι Ιερείς στην ζωή τους εκτός του Ναού;


Συνέντευξη τού Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί Αγίου Βλασίου Ιεροθέου
στήν δημοσιογράφο κ. Παπαβλάχου

1. Ερώτηση: Πρέπει, κατά τήν γνώμη σας, νά απλοποιηθή τό ράσο ή καί νά καταργηθή ακόμη γιά νά διευκολυνθούν κυρίως οι έγγαμοι Κληρικοί στήν ζωή τους εκτός Εκκλησίας (μάλλον εκτός Ναού);
Τό ράσο είναι τό ένδυμα τού Ορθοδόξου Κληρικού, πού διαμορφώθηκε από τήν Παράδοση, καί είναι διακριτικό γνώρισμά του. Έχει μιά ιστορία, συνδεμένη μέ θυσίες, αγώνες, δάκρυα καί αίματα. Όπως ξέρετε, πολλά λειτουργήματα στήν κοινωνία έχουν κάποια διακριτική ενδυμασία, όπως οι ιατροί, οι νοσοκόμοι, οι φαρμακοποιοί κλπ. Στούς Κληρικούς τό ράσο θυμίζει ότι είναι πνευματικοί ιατροί καί όχι απλώς κοινωνικοί λειτουργοί.
Η ζωή τού Κληρικού είναι θυσιαστική, είναι μιά διαρκής προσφορά καί απαιτεί τό νά βγαίνη κανείς από τόν εαυτό του καί νά προσφέρεται στόν άλλον. Αυτό συνδέεται μέ τόν αγώνα, τήν θυσία, τήν υπομονή στίς συκοφαντίες καί στήν κριτική τών ανθρώπων. Τελικά πιστεύω ότι δέν είναι τό ράσο εκείνο πού δυσκολεύει τούς Κληρικούς στό έργο τους, αλλά η υψηλή αποστολή τής Ιερωσύνης. Τό νά φορά κανείς τό ράσο είναι η μικρότερη θυσία πού μπορεί νά κάνη.
Υπάρχουν νέοι πού ισχυρίζονται ότι τό ράσο τούς εμποδίζει νά γίνουν Κληρικοί. Δέν νομίζω ότι αυτό είναι τό πρόβλημά τους. Στήν πράξη έχουν αντίρρηση στήν θυσιαστική καί ασκητική ζωή τής Ιερωσύνης, σέ αυτό πού εκπροσωπεί η Ιερωσύνη. Στίς άλλες Χριστιανικές Ομολογίες έχει αποβληθή τό ράσο εκτός τούς Ιερού Ναού, αλλά παρά ταύτα δέν υπάρχουν κλήσεις γιά νά αναλάβουν τήν ποιμαντική διακονία τών ανθρώπων.
Βέβαια σέ μερικά σημεία καί στήν χώρα μας μερικοί Κληρικοί έχουν απλοποιήσει τήν ενδυμασία τους, όταν εξέρχωνται από τόν Ναό, καί ίσως κάτι πρέπει νά γίνη πρός τήν κατεύθυνση αυτή, αλλά νομίζω ότι δέν πρέπει οι Κληρικοί νά αποβάλουν τό ράσο, γιατί δέν είναι αυτό τό βασικό πρόβλημά τους σήμερα. Τό μεγαλύτερο πρόβλημα τής Εκκλησίας είναι η εκκοσμίκευση καί η ανικανότητα τών ανθρώπων νά αισθανθούν τήν αγάπη τού Θεού καί νά θυσιάζωνται γιά τούς άλλους.
2. Ερώτηση: Είναι έτοιμη η Εκκλησία, αλλά καί η κοινωνία, νά δεχθή μιά τέτοια αλλαγή;
Η Εκκλησία κινείται μέ αργούς ρυθμούς σέ αλλαγές, όπως γίνεται καί σέ κάθε πολιτισμό, γιά νά μήν αποβάλλεται συγχρόνως καί τό βαθύτερο τής Παραδόσεώς της. Κάθε αλλαγή πρέπει νά γίνεται μέ προσοχή, γιά νά διασφαλίζεται η ουσία τής εκκλησιαστικής ζωής. Η Εκκλησία δέν πρέπει νά μεταβάλλεται εύκολα σέ κάθε επικαιρότητα, γιατί ενεδρεύει ο κίνδυνος τής αλλοτρίωσης.
Έχει παρατηρηθή ότι οι Προτεστάντες θέλησαν νά αποβάλουν μερικά αρνητικά στοιχεία τής παραδόσεώς τους καί μαζί μέ αυτά απέβαλαν καί τήν ίδια τήν Παράδοση, όπως η μητέρα πού μετά τό πλύσιμο τού βρέφους πετάει τό ακάθαρτο νερό, αλλά είναι ενδεχόμενο νά πετάξη καί τό ίδιο τό βρέφος.
Από τίς επισκέψεις πού έχω κάνει στήν Αμερική έχω δή ότι νέοι Κληρικοί, πού τελειώνουν Θεολογικές Σχολές καί μαθαίνουν τήν Ορθόδοξη Παράδοση, αγαπούν τό ράσο καί κυκλοφορούν εκτός τού Ναού ενδεδυμένοι μέ αυτό, γιατί θέλουν νά ζήσουν τόσο τήν Παραδόση, όσο καί αυτό πού τήν εκπροσωπεί καί διαφοροποιείται από τόν Προτεσταντισμό καί τόν Καθολικισμό.
Νομίζω δέ ότι καί η κοινωνία δέν είναι έτοιμη νά δεχθή τήν αποβολή τού ράσου από τούς Κληρικούς. Υπάρχουν μερικοί πού θέλουν τόν Ιερέα χωρίς ράσο, αλλά οι περισσότεροι θέλουν τούς Κληρικούς νά σέβωνται τήν Παράδοση, νά εκφράζουν αυτό πού εκπροσωπούν καί νά είναι ειλικρινείς στήν αποστολή τους.
Αναδημοσίευση από: http://www.parembasis.gr/2013/13_04_08.htm

Τετάρτη, 22 Μαΐου 2013

Όταν ένας Κρητικός συλλαμβάνει τουρίστα που κλέβει πορτοκάλια...



Πηγή: http://www.eglimatikotita.gr/2013/05/blog-post_7097.html

Μια δυναμική απάντηση


ΑΠΑΝΤΩ ΣΤΗΝ κα Μ. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ
Ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Αμβρόσιος, αναφερόμενος στις Δηλώσεις της κας Κανελλοπούλου, εδήλωσε τα εξής:
«Με ενδιαφέρον ανέγνωσα τις δηλώσεις της κας Κανελλοπούλου, όπως αυτές δημοσιεύονται στο Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων «Romfea.gr» (21.05.2013). Είναι φανερό, ότι η Κυρία Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ εφαρμόζει το Νομοσχέδιο κατά του ρατσισμού, πριν καν αυτό ψηφισθεί από τη Βουλή!  Μας απαγορεύει δηλ. να έχουμε άποψη στα καθημερινώς δρώμενα!
Κατ’ αρχήν θερμές απευθύνω τις ευχαριστίες μου στη λαλίστατη αυτή Κυρία,  επειδή πολύ συχνά κάνει τον κόπο να ασχολείται μαζί μας. Ας πάρει λοιπόν σήμερα την δέουσα απάντηση.
«Δεν έχει καμμιά δουλειά η Εκκλησία επί νομοσχεδίων που ψηφίζονται ή καταψηφίζονται από εκλεγμένους βουλευτές», λέγει η κα Κανελλοπούλου. Αλλά μέ τον τρόπο αυτό:
1.     Συλλαμβάνεται, ότι διακατέχεται από φασιστική νοοτροπία! Αγνοεί, ότι στη Δημοκρατία όλοι οι πολίτες έχουν λόγο! Που ανήκει άραγε; Μήπως στο σύστημα «αποφασίσαμε και διατάζουμε»;
2.     Οι Βουλευτές εκλέγονται από τον Λαό. Μεταξύ όλων των άλλων και οι Επίσκοποι ψηφίζουν! Άρα κα Κανελλοπούλου, αφού σας ψηφίζουμε, έχουμε το δικαίωμα και να σας ελέγχουμε!  Γι’ αυτό άλλωστε το Σύνταγμα της Ελλάδος αναγνωρίζει και επιτρέπει τις Διαμαρτυρίες, τις Διαδηλώσεις, τις Απεργίες κλπ.! Μη που πείτε, ότι εκεί στη Βουλή τα κάνετε όλα αγγελικά, όλα τέλεια!  Είτε λοιπόν σας αρέσει, είτε όχι εσείς οι Βουλευτές λογοδοτείτε σε εμάς τους ψηφοφόρους, σε εμάς το φτωχό Λαό! Λογοδοτείτε δε κάθε ώρα και κάθε στιγμή για κάθε πράξη και κάθε λόγο σας!
3.     Με την νοοτροπία σας αποδεικνύετε, ότι είσθε μιά σχέτη φασίστρια! Ως Βουλευτής δεν δέχεσθε κριτική!
4.     Σας ερωτώ λοιπόν: Αν είσθε αλάθητοι, γιατί άραγε ο Αρχηγός σας κ. Τσίπρας αλλάζει συνεχώς γνώμες και θέσεις, όπως εμείς αλλάζουμε τα πουκάμισα;
5.     Τα περί συμμετοχής μας στην κηδεία του Στρατηγού Ντερτιλή είναι πια πολύ παληό ανέκδοτο! Δεν έχετε κάτι νεώτερο να μας πείτε; Δεν ακούσατε ότι ο κ. Ζίζεκ, ένας φιλόσοφος του δικού σας χώρου, προχθές μπροστά στον Αρχηγό σας και προσωπικό του φίλο κ. Τσίπρα είπε τα εξής συγκλονιστικά περί Γκουλάγκ; Ακούστε τα:
«Το τεστ που πρέπει να γίνεται στους ανθρώπους από εδώ και πέρα πρέπει να είναι το εξής: Αντί να τους ρωτάμε τι πιστεύουν για την Ευρώπη, πρέπει να τους ρωτάμε τι πιστεύουν για τον ΣΥΡΙΖΑ. Αν δεν υποστηρίζουν  τον ΣΥΡΙΖΑ , ....το δημοκρατικό μέλλον πρέπει να έχει ως εξής: Όλοι αυτοί οι άνθρωποι να πάρουν εισιτήριο πρώτης θέσης  χωρίς επιστροφή στα γκουλάγκ» !!!!!! (βλ. εφημερίδα Δημοκρατία, 21.05.2013)
Για όσους δεν γνωρίζουν, τα «γκουλάγκ» ήσαν τα στρατόπεδα συγκεντρώσεως και εξοντώσεως στο άλλοτε Σοβιετικό μπλόκ!!! Ερωτώ την κα Κανελλοπούλου: προέβη άραγε σε κάποια δήλωση, διά της οποίας να καταδικάζει όλα αυτά που συμβαίνουν μέσα στο κόμμα της, τον ΣΥΡΙΖΑ; Όχι, βέβαια! Οι δικές μας δηλώσεις την εμάραναν!   
           Κυρία Κανελλοπούλου, λίγη σεμνότης και λίγη ντροπή σας χρειάζονται! Αποτελούν στολίδι για την γυναίκα! Άλλωστε στα καθαρώς επισκοπικά μας καθήκοντα δεν σας διορίσαμε ούτε Σύμβουλο, ούτε πολύ περισσότερο ελεγκτή! Καθήστε, λοιπόν,  κυρία μου, στ’ αυγά σας! «Μη, πέρα των πεδίλων!» Εάν δεν ήμουνα Ιεράρχης, θα σας έλεγα το λαϊκό ρητό «κυττάξτε τη στραβομάρα σας». Αλλά ως Ιεράρχης δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω αυτή την ορολογία! Επαναλαμβάνω: Καθήστε στ’αυγά σας!
6.     Ευχαριστήθηκα πολύ, διότι η κρούση των κωδώνων των ιερών ναών σας ενόχλησε πολύ! Γι αυτό άλλωστε και το αποφασίσαμε! Για να σας συνταράξουμε! Για να σας κάνουμε, να ανησυχήσετε! Τελικά, όπως αποδείχθηκε, το κατορθώσαμε!  Ταράξαμε την μακαριότητά σας και .... τρομάξατε!  
7.     Χτυπήσαμε και θα ξαναχτυπήσουμε τις καμπάνες μας,  για να ξυπνήσει ο Ελληνικός Λαός. Αυτός ο χιλιο-προδομένος Λαός, που εσείς οι πολιτικοί τον αποκοιμίζετε με τα παραμύθια σας, τον εκμεταλλεύεσθε με την άσκηση της Εξουσίας, τον φορολογείτε αλύπητα, τον  φέρατε σε έσχατη ένδεια!   
8.     Με το αποτέλεσμα των τελευταίων βουλευτικών εκλογών ο Λαός μας απέδειξε πόση εκτίμηση σας έχει! Όχι προσωπικά σε σας, αλλά στο σύνολο του πολιτικού κόσμου! Για πρώτη φορά μεταπολεμικά έχουμε μια τριο-κομματική Κυβέρνηση! Είσθε άδικοι! Σε μας επιβάλλετε την λιτότητα, ενώ εσείς αμείβεσθε με παχυλούς μισθούς! Το «κούρεμα» των μισθών δεν σας άγγιξε! Tα χειρότερα, λοιπόν, για σας έρχονται! Αν, ό μή γένοιτο, αν, λέγω, σεις προσωπικά κάποια στιγμή περιέλθετε σε ένδεια, εμείς οι εκκλησιαστικοί θα σας συνδράμουμε! Θυμηθείτε το! Δεν κρατάμε κακία! Δεν κρατάμε υπόλοιπα! Συγχωρούμε και λησμονούμε! Λησμονούμε και συγχωρούμε! Αυτό είναι το μεγαλείο μας! Αλλά και δεν σκύβουμε το κεφάλι σε κάποιες κυρίες, οσάκις μας υβρίζουν και μας ευτελίζουν!    
9.     Το Νομοσχέδιο κατά του ρατσισμού, που σεις τόσο πολύ υποστηρίζετε, βάζει στο γύψο τα ανθρώπινα δικαιώματα! Μας απαγορεύει να εκφράζουμε τη γνώμη μας δημοσίως! Μας μετατρέπει σε φανταράκια! Μας μεταβάλλει σε ραγιάδες! Υποστηρίζετε, λοιπόν, το φασισμό και θέλετε να λέγεσθε Δημοκράτισα;
10. Ας έλθουμε τώρα και στους ανέργους! Ποιός, κυρά μου, δημιούργησε τις τόσες μυριάδες ανέργων; Όχι βέβαια η Εκκλησία, η Οποία προσπαθεί να καλύψει τις δικές σας -όλων δηλ. των πολιτικών- εγκληματικές πράξεις! Εμείς εδώ στην μικρή μας Μητροπολιτική Περιφέρεια χρόνια τώρα έχουμε ιδρύσει Γηροκομεῖα, Μονάδες Περιθάλψεως Χρονίως Πασχόντων, Συσσίτια, Κοινωνικό Παντοπωλείο, Βρεφονηπιακό Σταθμό κλπ
11.            ΑΛΛΑ σεις, κα Κανελλοπούλου, ουδέποτε μέχρι σήμερα καταδεχθήκατε να δρασκελίσετε το κατώφλι των Γηροκομείων μας! Ποτέ δεν ήλθατε να μας επισκεφθείτε! Και κάτι παραπάνω: Ποτέ δεν μας καταδεχθήκατε να μας προσφέρετε έστω ένα ευρώ από το παχυλό προσωπικό σας βαλάντιο σαν δωρεά, έτσι για να ενισχύσετε συμβολικά τουλάχιστον την φιλανθρωπική μας προσπάθεια! Όταν ακούτε «Εκκλησία», συνταράσσεσθε, χάνετε το κέφι σας! Γιατί άραγε; Ο Αρχηγός σας με υπερηφάνεια διακηρύσσει, ότι είναι άθεος! Ούτε πολιτικό, ούτε και θρησκευτικό γάμο έχει τελέσει, όπως διαδίδεται χωρίς και να διαψεύδεται! Δεν έχει κάνει γάμο «με παπά και με κουμπάρο», όπως ήθελε παλαιότερα το λαίκό τραγούδι! Ούτε επίσης τα παιδάκια του τα έχει βαπτίσει χριστιανικά! Τι θέλετε, λοιπόν, και ασχολείσθε με την Εκκλησία;  Ας μείνουν οι άθεοι με την αθεΐα τους και οι χριστιανοί με την Εκκλησία τους! Δεν νομιμοποιείσθε, ώστε να ασχολείσθε μαζί μας.  
            Λοιπόν, για να τελειώνουμε, Σας επαναλαμβάνω, ότι το Νομοσχέδιο κατά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας είναι το πιό αισχρό και το πιό απολυταρχικό νομοσχέδιο, που πέρασε ποτέ από την Ελληνική Βουλή! Πρέπει να ντρέπεσθε, διότι το υποστηρίζετε!
Αγαπητή μου Κυρία Κανελλοπούλου, περαστικά σας! Συνέχεια στον άχαρο αυτό διάλογο δεν πρόκειται να δώσουμε. Τελεία και παύλα. Σεβασθείτε μας, για να σας σεβασθούμε!»

Τρίτη, 21 Μαΐου 2013

Ψήφισμα Ιερέων Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων & Αιγιαλείας


α.α 72/2013                                                             Αίγιο 20 Μαίου 2013


ΨΗΦΙΣΜΑ ΙΕΡΕΩΝ
ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ


Σύμφωνα με τις αποφάσεις που ελήφθησαν σήμερα το  πρωΐ στην έκτακτη Γενική Ιερατική Σύναξη των Αιδεσιμωτάτων Εφημερίων της Αιγιάλειας:
1.     Αύριο το απόγευμα, Τρίτη 21η Μαΐου, γύρω στις 6 μμ., μια πολυμελής Αντιπροσωπεία Κληρικών μας (25-30 εφημέριοι) θα ευρίσκεται στην Αθήνα, (περιοχή πλατείας Συντάγματος), με σκοπό να επιδώσει το Ψήφισμα της Ιερατικής Συνάξεως στον κ. Πρόεδρο της Βουλῆς και στο Μέγαρο Μαξίμου.
2.     Επίσης από αύριο το πρωΐ 21η Μαΐου και για τρείς συνεχόμενες ημέρες οι καμπάνες των ιερών Ναών της Αιγιάλειας θα κρούωνται πένθιμα επί 15΄ λεπτά της ώρας, ήτοι από της 12ης έως της 12.15΄μμ, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το απαράδεκτο Νομοσχέδιο κατά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας, διά του οποίου κατά τρόπο απροκάλυπτο αφαιρείται το δικαίωμα της ελευθέρας  εκφράσεως της Γνώμης  από τον Έλληνα πολίτη, επιβάλλεται δηλ. φίμωτρο  στους έντιμους και νομοταγείς πολίτες, ενώ ταυτοχρόνως και αυομάτως νομιμοποιείται η κάθε μορφής ασυδοσία και παραβατικότης!
 Διά των μέτρων αυτών σκοπείται η διέγερση της συνειδήσεως των αδελφών μας, οι οποίοι -γονατισμένοι πια από την ανεργία, την ανέχεια και τα άλλα δεινά, που μας επεσσώρευσεν  η οικονομική  κρίση- δεν έχουν την διάθεση να ασχοληθούν με τα καυτά προβλήματα της Δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων! Οι Πολιτικοί μας Ταγοί, χωρίς αιδώ μας φοράνε χειροπέδες και φίμωτρα, βάζουν στο γύψο τα πανανθρώπινα ανθρώπινα δικαιώματα, όπως είναι το δικαίωμα της ελευθέρας εκφράσεως της Γνώμης μας και ουδείς φαίνεται να το αντιλαμβάνεται!
Η παρούσα Ανακοίνωση απευθύνεται στην Αστυνομική Διεύθυνση Αθηνῶν, στις Διοικητικές Αρχές και Εξουσίες του Κράτους, στα Μ.Μ.Ε.  προκειμένου να ενημερωθούν.

Γύψος και φίμωτρο για τους Έλληνες! Ασυδοσία για τους μετανάστες!


ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ

ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

__________________________________ΞΥΠΝΗΣΤΕ!



«Υπό το πρόσχημα του αντιρατσισμού, 
επιχειρείται μια επίθεση στην ελευθερία του λόγου...».
Πάσχος  Μανδραβέλης


ΞΥΠΝΗΣΤΕ, ΡΑΓΙΑΔΕΣ!
ΞΥΠΝΗΣΤΕ, ΔΙΑΚΟΙ!
ΞΥΠΝΗΣΤΕ, ΠΑΠΑΔΕΣ!
ΞΥΠΝΗΣΤΕ, ΑΔΕΛΦΟΙ ΜΟΥ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ
ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ!

Αδελφοί μου,
Θέλω να μιλήσουμε για το Νομοσχέδιο κατά του ρατσισμού, το οποίον έχει ήδη κατατεθή  στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής. Εξ αρχής πρέπει να δηλώσουμε, ότι εξ ορισμού είμεθα αντίθετοι σε κάθε μορφή ρατσισμού και συνεπώς απεριφράστως καταδικάζουμε κάθε μορφή βιαιοπραγίας εναντίον των συνανθρώπων μας, που προσβάλλουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, οποθενδήποτε και αν προέρχεται! Αλλά τουτο δεν σημαίνιε, ότι δεν έχουμε το δικαίωμα να αγαπάμε την Πατρίδα μας, να ομιλούμε για την Ορθοδοξία μας και να εκφέρουμε τη γνώμη μας για όσα συμβαίνουν ολόγυρά μας!
Ωστόσο με το Νομοσχέδιο, που προωθείται τώρα προς ψήφιση στην Βουλή, καταλύονται ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ! Ο Νομοθέτης θέτει ΦΙΜΩΤΡΟ στο στόμα του νομοταγούς Έλληνος, ενώ δεν λαμβάνει κανένα μέτρο για τους εγκληματίες αλλοδαπούς, οι οποίοι εν πολλοίς λυμαίνονται τον τόπο μας και συχνά απειλούν τη ζωή μας!
Με το επίμαχο Νομοσχέδιο, λοιπόν, επιχειρούν να φιμώσουν τον Έλληνα! Του απαγορεύουν να έχει γνώμη! Και επίσης του απαγορεύουν να  εκφράζει ελεύθερα και δημόσια τη γνώμη του! Αν τολμήσει να εκφρασθεί δημοσίως για κάτι, που θα τον ενοχλούσε, τον περιμένει η φυλακή και ένα σοβαρό χρηματικο πρόστιμο. Είναι λοιπόν ως εάν οι Βουλευτές μας νά μα[ς λέγουν:
"Σκάσε καί δούλευε, ραγιά"  Θα το δεχθούμε;
Το τραγικό στην υπόθεση αυτή είναι ό,τι η Διοίκησις της Εκκλησίας μας τηρεί σιγήν ιχθύος επί του ζητήματος αυτού! Φήμες μάλιστα λέγουν, ότι η Ιερά Σύνοδος, παρασυρομένη ίσως από τις απαράδεκτες σχετικές θέσεις του Σεβ. Μητροπολίτου Σισανίου κ. Παύλου,  υποστηρίζει το κατάπτυστο αυτό Νομοσχέδιο, ο δε Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμοσ φέρεται ως να διαμαρτυρήθηκε στον Αρχηγό του ΠΑΣΟΚ κ. Ευάγγελο Βενιζέλο για τις σχετικές διαρροές! , 
Ας προσεγγίσουμε, λοιπόν, το ζήτημα με περισσότερη προσοχή. Έχουμε τήν γνώμη, ότι απ΄εδώ και πέρα ό,τι στραβό κι’ αν συμβαίνει ολόγυρά μας, θα είναι υπό την προστασία του Νόμου, αφού δηλ. εμείς δεν θά μπορούμε να εκφράσουμε την γνώμη μας δημοσίως,
Δηλ.
  •  Ο Γυμνισμός θα είναι ελεύθερος!
  • Η Ομοφυλοφιλία, η πορνεία και κάθε είδους διαστροφή θα κυριαρχήσουν ολόγυρά μας ανεμπόδιστα, παρασύροντας τους νέους μας στην ηθική πτώση και την εξαθλίωση!
  •  Οι έμποροι ναρκωτικών καθώς και τα «βαποράκια» τους θα κινούνται ελεύθερα!
_________Κανείς, μα κανείς, δεν θα μπορεί να αρθρώσει ένα λόγο εναντίον τους, μόνο και μόνο επειδή θα χαρακτηρίζεται «ρατσιστής»! Έτσι η αμαρτία και η διαστροφή θα δρουν ανενόχλητα πιά! Το κοινωνικό Σύνολο δεν θα έχει το δικαίωμα να διατυπώσει είτε προφορικώς, είτε γραπτώς μιά γνώμη εναντίον τους! Αυτό στο Νομοσχέδιο χαρακτηρίζεται «ρατσισμός»!

Το μέτρο αυτό θα έχει σοβαρές επιπτώσεις για την Εκκλησία! Μεταξύ των άλλων θα  φιμώσουν και τον ιερόν άμβωνα!  Μια πιό προσεκτική ανάγνωση του Νομοσχεδίου μας οδηγείσ το συμπέρασμα, ότι
  •   Απαγορεύεται στον Επίσκοπο να διδάσκει τους πιστούς του!
  •   Απαγορεύεται στον ιεροκήρυκα να αναπτύσσει τον Ευαγγελικό Νόμο!
  •   Απαγορεύεται στον Εφημέριο να ενημερώνει τους Ενορίτες του για τα διάφορα ιδεολογικά   ρεύματα της εποχής, για τις αιρέσεις κλπ. και να εφιστά την προσοχή τους. Εάν π.χ.τολμήσει να κηρύξει κατά των Χιλιαστών, θα συλλαμβάνεται! 
     'Ετσι λοιπόν: 
  •     Οι Χιλιαστές ελεύθερα θα χτυπάνε την πόρτα μας! 
  •     Οι έμποροι της σάρκας ανεμπόδιστοι θα παρενοχλούν τα παιδιά μας!
  •     Οι έμποροι των ναρκωτικών θα στήνωνται έξω από τα σχολεία, για να πωλούν την πραμάτειά τους!

  ________Κανείς από αύριο δεν θα μπορεί να πει κάτι εναντίον τους, αφού ο Νόμος μας το απαγορεύει! «Όποιος με πρόθεση, δημόσια, προφορικά ή διά του τύπου, μέσω του διαδικτύου ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο ή τρόπο, παροτρύνει, προκαλεί ή διεγείρει σε βιαιοπραγίες ή μίσος, κατά προσώπου ή ομάδας προσώπων, που προσδιο-ρίζονται με βάση τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία, τις γενεαλογικές καταβολές, την εθνική ή εθνοτική καταγωγή, τον γενετήσιο προσανατολισμό ή την ταυτότητα φύλου, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι (6) μηνών και χρηματική ποινή πέντε έως είκοσι χιλιάδων (5.000-20.000) ευρώ».

Παρακαλούμε όποιον γνωρίζει λίγα ελληνικά να μας εξηγήσει:
  • Ποιός Δικαστής είναι τόσο καρδιογνώστης, ώστε να γνωρίζει την «πρόθεση» κάποιου; 
  • Ποιός Νόμος θεσπίζει την καταδίκη των «προθέσεων»; Μέχρι τώρα κρίνονταν οι πράξεις, όχι  όμως και οι προθέσεις των πολιτών! 
  • Ποιά σχέση μπορεί να έχει ο ρατσισμός με «την εθνοτική καταγωγή» κάποιου; Τι  ακριβώς σημαίνει ο όρος «εθνοτική» και σε τι διαφέρει από τον όρο «εθνική καταγωγή» ενός προσώπου;
  • Ποιά σχέση μπορεί να έχει ο ρατσισμός με «τον γενετήσιο προσανατολισμό» ενός ατόμου; Δηλ. δεν μπορούμε να έχουμε γνώμη για τίς σεξουαλικές διαστροφές; 
    • Ποιά σχέση μπορεί να έχει ο ρατσισμός με «την ταυτότητα φύλου» ενός προσώπου; Δηλ. δεν μπορούμε να έχουμε γνώμη για το αν είναι κοινωνικώς αποδεκτή η διά της χειρουργικής ιατρικής αλλαγή του φύλου σε ένα πρόσωπο;

    Κατά τη γνώμη μας, με δυό λόγια:  
    Εμάς τους Κληρικούς, μερικώς τουλάχιστον, μας καταργούν!
    Με το επιχείρημα του ρατσισμού μας απαγορεύουν  να διδάσκουμε πλέον τον ηθικό Νόμο και μάλιστα μέσα στον ιερό Ναό! Αν το επιχειρήσουμε, τότε θα μπορούν να μας συλλάβουν! Ο Εφημέριος, που θα βλέπει τους Χιλιαστές να αλωνίζουν στην Ενορία τους, δέν θα μπορεί να συστήσει στους χριστιανούς την απλή αυτή σύσταση: "μή τους ανοίγετε τήν πόρτα του σπιτιού σας! Μη δέχεσθε τα βιβλία τους και τα περιοδικά τους Είναι αιρετικοί!" Αν το τολμήσει, θα χαρακτηρίζεται ρατσιστής! Θα του προσάπτεται η κατηγορία, ότι  "προκαλεί ή διεγείρει σε.......μίσος, κατά προσώπου ή ομάδας προσώπων" !!!!!!!!

    Στο όνομα του ρατσισμού, λοιπόν, επιβάλλεται μια φίμωση και μια πνευματικής φύσεως δικτατορία!  Από τώρα και εξής το πανανθρώπινο, και γι αυτό και αναφαίρετο, δικαίωμα νά έχουμε γνώμη καί κυρίως να την εκφράζουμε δημοσίως "μπαίνει στό γύψο"! Μας βάζουν φερμουάρ στο στόμα! Ώστε οι αλλοδαποί θα έχουν περισσότερες ελευθερίες από εμάς τους γηγενείς και αυτόχθονες. Θα είμαστε, λοιπόν, πρόσφυγες στον τόπο μας! 

     Ας το σκεφθούμε καλύτερα.
    Με το κατάπτυστο αυτό Νομοσχέδιο μας απαγορεύουν να σας διδάσκουμε:
    •   Για τους Μάρτυρες του Ιεχωβά ή απλώς Χιλιαστές!
    •   Για τους Μασώνους και την Μασωνία!
    •   Για τους Εβραίους και το Εβραϊκό λόμπυ!
    •   Για την παιδοφιλία!
    •   Για την ομοφυλοφιλία!
    •   Για τη μοιχεία και την πορνεία!
    •    Για την παράνομη συμβίωση!
    •   Για τη γενοκτονία, που συντελείται διά μέσου των εκτρώσεων!
    •   Για τον ανάξιο εκείνο πατέρα, που κακοποιούσε την κόρη του επί μία δεκαετία και μέχρι τα 16 της χρόνια, γεγονός που την ανάγκασε σε απόπειρα αυτοκτονίας! (Ελ. Τύπος, 16.05.2013)
    •   Για τον Ολλανδό ανιματέρ στην Κρήτη, που κατέσφαξε με 20 μαχαιριές ένα δωδεκάχρονο αγόρι-τουρίστα!((Ελ. Τύπος, 16.05.2013).
    •   Για το εμπόριο της σάρκας!
    •   Για τη προσπάθεια νομιμοποιήσεως του γάμου των gays!
    •   Γενικώς, για ό,τι αντιστρατεύεται στο Νόμο του Θεού, δηλ. για την ΑΜΑΡΤΙΑ!
    Με το Νομοσχέδιο για τον ρατσισμό αναγνωρίζεται και εμμέσως νομιμοποιείται κάθε είδους παληανθρωπιάς, παντός είδους αμαρτίας και διαστροφής!
                Απ’ εδώ και εμπρός καθένας θα μπορεί να ζήσει όπως θέλει και ουδείς πλέον θα έχει το δικαίωμα να διαμαρτυρηθεί! Η παρανομία επιβάλλεται με δικτατορικό τρόπο! Η ελευθέρα έκφραση της Γνώμης καταργείται! Ματαίως το Σύνταγμα της Ελλάδος ορίζει (άρθρο 14, παρ. 1), ότι «έκαστος δύναται να εκφράζει και να διαδίδει προφορικώς, εγγράφως και διά του τύπου τους στοχασμούς του, τηρών τους Νόμους του Κράτους»!
                Αλλά και η εκπαίδευση των Ελληνοπαίδων ανατρέπεται! Ποιός Καθηγητής  πια μπορεί χρησιμοποιήσει την αίθουσα διδασκαλίας για να αυξήσει την Ορθόδοξη πίστη στις καρδιές των Ελληνοπαίδων ή και για να δημιουργήσει τήν «εθνική» συνείδηση στις ψυχές των μαθητών του; Και όμως το Σύνταγμα της Ελλάδος ορίζει τα ακόλουθα: «Η Παιδεία αποτελεί βασικήν αποστολήν του Κράτους, έχει δε ως σκοπόν την ηθικήν, πνευματικήν, επαγγελματικήν και φυσικήν αγωγήν των Ελλήνων, την ανάπτυξιν της εθνικής και θρησκευτικής συνειδήσεως και την διάπλασιν αυτών ως ελευθέρων και υπευθύνων πολιτών» (άρθρον 16 παρ. 2). 
    Απ’ εδώ και πέρα ξεχάστε τελείως ό,τι έχει σχέση με την ανάπτυξη της εθνικής και της θρησκευτικής συνειδήσεως!  Μας μεταβάλλουν σε ζώα, ούτε κάν παραγωγικά, αφού και η ανεργία μαστίζει την μεταμνημονιακή κοινωνία μας! 
    Ελάτε να ξανακοιτάξουμε το Νομοσχέδιο:




    Άρθρο 3

    Δημόσιος εγκωμιασμός, άρνηση ή εκμηδένιση εγκλημάτων

    1.     Όποιος με πρόθεση, δημόσια, προφορικά ή διά του τύπου, μέσω του διαδικτύου ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο ή τρόπο, εγκωμιάζει, αρνείται κακόβουλα ή εκμηδενίζει τη σημασία εγκλημάτων γενοκτονίας, εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας και εγκλημάτων πολέμου, όπως αυτά ορίζονται στα άρθρα 6,7 και 8 του Καταστατικού του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου που κυρώθηκε με το ν. 3003/2002 (Α΄ 75) ή των εγκλημάτων που ορίζονται στο άρθρο 6 του Καταστατικού του Διεθνούς Στρατοδικείου που προσαρτάται στη Συμφωνία του Λονδίνου της 8ης Αυγούστου 1945, καθώς και των εγκλημάτων του ναζισμού, και η πράξη αυτή στρέφεται κατά ομάδας προσώπων που προσδιορίζεται με βάση τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία, την εθνική ή εθνοτική καταγωγή, τον γενε-τήσιο προσανατολισμό ή την ταυτότητα φύλου, κατά τρόπο που μπορεί να διεγείρει σε βιαιοπραγίες ή μίσος κατά μιας τέτοιας ομάδας ή μέλους της, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών και χρηματική ποινή πέντε έως είκοσι χιλιάδων (5.000 -20.000) ευρώ.

    Παρακαλούμε όποιον γνωρίζει λίγα ελληνικά να μας εξηγήσει:
    •  Ποιός έχει το δικαίωμα να μας απαγορεύσει να έχουμε γνώμη για ζητήματα, τα οποία έχουν σχέση με «εγκλήματα γενοκτονίας»;
    •  Ποιός έχει το δικαίωμα να μας απαγορεύσει να καταδικάσουμε συμπεριφορές ατόμων, ομάδων ή και Κρατών, που έχουν σχέση με «εγκλήματα κατά της ανθρωπότητος»;
    • Ποιός π.χ. έχει το δικαίωμα να μας απαγορεύσει να καταδικάσουμε τον πρό ολίγων ετών βομβαρδισμό από τα αμερικανικά αεροσκάφη της πόλεως του Βελιγραδίου, των αμάχων, του Νοσοκομείου κλπ. εκεί  με «τις ειρηνικές αμερικανικές βόμβες», όπως τις ονόμασαν τότε;
    • Δηλ. μόνον οι Βουλευτές δικαιούνται να απολαμ-βάνουν της ασυλίας είτε στα λόγια τους, είτε στις πράξεις τους; Εμείς ο φτωχός λαός  δεν έχουμε κάποιο δικαίωμα έκφρασης γνώμης; Θα αφεθούμε λοιπόν άοπλοι και ανυπεράσπιστοι στην κρίση κάποιου Δικαστού, ο οποίος, αν είναι γαλάζιος, θα κρίνει αλλοιώτικα τις προθέσεις μας, αν είναι πράσινος, θα τις κρίνει αλλοιώτικα, ή αν είναι κόκκινος θα κρίνει τις προθέσεις μας κατά το δικό του γούστο! Είναι Κράτος Δικαίου αυτό;

     Πολύ σωστά ο Δημοσιογράφος κ. Πάσχος Μανδραβέλης  σε άρθρο του, που δημοσιεύθηκε στην Καθημερινή της 14ης Μαΐου 2013, επισημαίνει ότι διά του περί ρατσισμού και ξενοφοβίας Νομοσχεδίου επεισάγεται ένας νέος όρος, «η εχθροπάθεια»! Και διερωτάται:  

    "Γιατί χρειάζεται λοιπόν το άρθρο 3 του σχεδίου νόμου Καστανίδη (που θα ξανασερβίρει ο κ. Ρουπακιώτης), το οποίο προβλέπει πως «όποιος από πρόθεση, δημόσια, προφορικά ή διά του τύπου ή μέσω του Διαδικτύου ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο ή τρόπο, προκαλεί ή διεγείρει σε βιαιοπραγίες ή εχθρο-πάθεια κατά ομάδας ή προσώπου, που προσδιορίζονται με βάση τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία, την εθνική ή εθνοτική καταγωγή, τον γενετήσιο προσανατολισμό, ή κατά πραγμάτων που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από τις παραπάνω ομάδες ή πρόσωπα, κατά τρόπο που μπορεί να εκθέσει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι (6) μηνών έως τριών (3) ετών και χρηματική ποινή χιλίων έως πέντε χιλιάδων (1.000 – 5.000) ευρώ»; Για να ψάχνουμε να βρούμε ποια είναι η «εχθροπάθεια»; Εδώ οι δικαστές το 1992 βρήκαν «εχθροπάθεια» εκεί που δεν υπήρχε και καταδίκασαν τους αφισοκολλητές σε φυλάκιση, δεν μπορούν με το υπάρχον νομικό πλαίσιο να τιμωρήσουν την πραγματική προτροπή σε ρατσιστικά εγκλήματα ακόμη και με το άρθρο 189 παρ. 2 του Π.Κ. (προτροπή σε διατάραξη κοινής ειρήνης) ή το άρθρο 46 (ηθική αυτουργία);  .......... Η «Αυγή» έγραφε στις 9/3/2011: «Οι νέες ρυθμίσεις για την καταπολέμηση της ξενοφοβίας και του ρατσισμού αποτελούν απαράδεκτους και αντισυνταγματικούς περιορισμούς της ελευθερίας της έκφρασης. Υπό το πρόσχημα του αντιρατσισμού, επιχειρείται μια επίθεση στην ελευθερία του λόγου...».

     Ο Καθηγητήςτου Συνταγματικού Δικαίου κ. Άλκης Δερβιτσιώτης μας δίδει μια ακόμη διάσταση του Νομοσχεδίου. Αναφέρεται στην κρυφή πλευρά του κειμένου και υποστηρίζει, ότι "πολλαπλώς προβληματική είναι η διάταξη αυτή στο μέτρο που κάτω από την ένωση προσώπων υποκρύπτει  το πολιτικό κόμμα" Και συνεχίζει: "Επιπλέον εγείρονται ζητήματα, όχι κατ' ανάγκη συγκρουσιακά,για την ελευθερία του λόγου, της έκφρασης και την ακαδημαϊκή ελευθερία υπό την έννοια της έρευνας και της ανακοίνωσης των πορισμάτων της" (ΤΑ ΝΕΑ, 17.05.2013).
    Άρα και οι Ακαδημαϊκοί Διδάσκαλοι φτύνουν αυτό τό κατασκεύα- σμα. Τα πολιτικά κόμματα προσπαθούν να λύσουν τα εσωκομματικά τους ή και τα εσωπολιτικά τους προβλήματα και οδηγούν τον Ελληνικό Λαό στο γύψο και στο φίμωτρο! 
         
    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Μέχρι σήμερα οι άνθρωποι του υποκόσμου, της ανομίας και της φαυλότητος  στην έως τώρα Ορθόδοξη Χριστιανική Ελλάδα μας εθεωρούντο "περιθωριακοί", "ανώ- μαλοι", "έκφυλοι", "εμποροι της σαρκός", "αποβράσματα της κοινωνίας" και ήσαν παραδείγματα πρός αποφυγήν!  Δυστυχώς μετά την υπερψήφιση του Νομοσχεδίου όλοι αυτοί θα έχουν την δυνατότητα νά δρουν ανενόχλητοι και με θρασύτητα! Δηλ. θα είναι ελεύθεροι να κάνουν ό,τι θέλουν, ό,τι τους καπνίσει! 
    Αντιθέτως οι έντιμοι οικογενειάρχες, οι άνθρωποι της αρετής και της σεμνότητος, οι ηθικοί και αξιοπρεπείς  άνθρωποι, θα υπο- χρεωθούν να φοράνε πλέον ένα φίμωτρο στο στόμα τους! Και όλα αυτά γίνονται προς δόξαν της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ!!!!!!!
    Εμπρός, λοιπόν, Αδελφοί μας, ελάτε εδώ στο Αίγιο! Ελάτε να κάνετε πρόβα το φίμωτρο, που θα σας φορέσουν! Ελάτε να διαλέξετε το στυλ, το χρώμα και το μέγεθος στο δικό σας φίμωτρο!
    Να μερικά μοτίβα, που διατίθενται! Και βέβαια εντελώς δωρεάν!


    Αίγιον, 20 Μαΐου 2013
    + Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
    ΣΗΜ. Ελπίζω πως σήμερα δεν θα είναι η τελευταία φορά, που μπορώ να σας γράφω έτσι, λίγο επαναστατικά!
    *************
     ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ.
    Με πόνο ψυχής διαβάσαμε σε ιστότοπο, ότι ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας μας, συνομιλώντας με τον κ. Ευάγγελο Βενιζέλο, συμφώνησε μαζί του σε όλα!  Ένα μόνο παράπονο διατύπωσε: Εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για τις «διαρροές», πού ήθελαν την Εκκλησία να αντιδρά στο νομοσχέδιο κατά του ρατσισμού. Δηλ. εάν καταλάβαμε καλά, ο Αρχιεπίσκοπος θέλει την Εκκλησία να εμφανίζεται, ότι συμφωνεί με τις διατάξεις του Νομοσχεδίου περί  ρατσισμοῦ; Σκεφθείτε, ότι το ΠΑΣΟΚ είναι αυτό που προωθεί το Νομοσχέδιο! Άρα ο Αρχιεπίσκοπος ζήτησε ........συγγνώμην από τον  κ. Βενιζέλο;;;;;;;;
    Ιδού ακριβώς το σχετικό απόσπασμα:
    Ο Αρχιεπίσκοπος μόνο για ένα θέμα εξέφρασε ανοιχτά τη δυσαρέσκειά του: για τις διαρροές» που ήθελαν την Εκκλησία να αντιδρά στο νομοσχέδιο κατά του ρατσισμού. «Γι' αυτό και σπεύσαμε να δηλώσουμε, ότι ουδεμία αντίρρηση είχατε», τον καθησύχασε ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ ..............

    Αλήθεια, λοιπόν, η Μητέρα Εκκλησία ΔΕΝ έχει αντίρρηση για το επίμαχο νομοσχέδιο;
    Εάν όντως έτσι έχουν τα γεγονότα, τότε πρέπει όλοι μας να πάμε να πνιγούμε στον Σαρωνικό, μία θάλασσα, που ευρίσκεται πολύ κοντά στην Αθήνα! Διερωτώμεθα: 
    Η Εκκλησία έχει αλωθεί εκ των ένδον;  
    ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ,  ΞΥΠΝΗΣΤΕ!
    ΞΥΠΝΗΣΤΕ, ΡΑΓΙΑΔΕΣ!
    ΞΥΠΝΗΣΤΕ, ΔΙΑΚΟΙ και ΠΑΠΑΔΕΣ!
                                  ΞΥΠΝΗΣΤΕ, ΑΔΕΛΦΟΊ ΜΟΥ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ
    ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ!
    ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΓΥΨΟ ΚΑΙ ΦΙΜΩΤΡΟ ΓΙΑ ΜΑΣ! 

    Τετάρτη, 15 Μαΐου 2013

    Ένας Επίσκοπος γράφει για τη μάνα.."

    Γιορτάστηκε την Κυριακή του Θωμά η εορτή της μάνας. Την τιμά η Ορθόδοξη Εκκλησία μας κατά την εορτή της Υπαπαντής.
    Γιορτάζουμε όμως τη μάνα καθημερινά. Αναφέρουμε το όνομά της σε κάθε στιγμή της ζωής μας, γιατί δεν υπάρχει πιο θαυμάσιο πρόσωπο από το πρόσωπο της μητέρας.
    «Τι μητρός θαυμασιώτερο;», θα γράψει ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος. 
Για την μάνα μίλησε ο Χριστός και μέσα στην ανέκφραστη οδύνη του, την παρέδωσε στο μαθητή Του, ως το πιο πολύτιμο κειμήλιο : «Γύναι, ιδού ο Υιός σου» και στο μαθητή Του :«Ιδού η μήτηρ σου».
    Το πρόσωπο της μάνας το εγκωμιάζουν οι Πατέρες της Εκκλησίας. Άλλωστε, πίσω από μεγάλες μορφές, κρύβεται το πελώριο ανάστημα κάποιας μάνας.
    Γι’ αυτές θα πει χαρακτηριστικά ο ειδωλολάτρης Λιβάνιος : «αλοίμονό μας, αν οι χριστιανοί έχουν τέτοιες μανάδες!».
Και ο Κωνσταντίνος Καλλίνικος, ο φωτισμένος αυτός Κληρικός, θα συμπληρώσει «Όλοι οι μεγαλοφυείς και πελώριοι άνδρες είναι δικά σας γεννήματα.
    Από την αφανή εστία, παρά την οποία μυσταγωγείτε, διευθύνετε κατά βούληση τον ρου της ιστορίας. Είστε βασίλισσες του λίκνου μας και των καρδιών μας».

    Την μάνα, κατά το Μέγα Βασίλειο, δεν την κάνει η γέννηση, αλλά η καλή ανατροφή. Γνώρισμά της, δεν είναι το ότι μόνο φέρει παιδιά στον κόσμο, αλλά η ηθική ανατροφή των παιδιών. «Η μητέρα», συνεχίζει ο Μέγας Βασίλειος, «είναι φρουρός των παιδιών».
    Χρησιμοποιεί ως πρώτο μέσο προστασίας το καλό παράδειγμά της, τον τρόπο ζωής τον δικό της, καθώς και ολόκληρης της οικογένειάς της.
    Οπλίζει τα παιδιά με την μάχαιρα του πνεύματος. 
Γι’ αυτό και όταν η μητέρα του φεύγει από τον κόσμο αυτό αισθάνεται την ανάγκη να επικοινωνήσει με τον επιστήθιο φίλο του, τον Άγιο Ευσέβιο Επίσκοπο Σαμοσάτων, και να του φανερώσει τον πόνο του γράφοντας τα εξής : «Τώρα, λοιπόν, ακόμη και εκείνη που ήταν η μόνη παρηγοριά στην ζωή μου, η μητέρα μου, και αυτήν την στερήθηκα εξαιτίας των αμαρτιών μου. Και να μην γελάσεις εις βάρος μου, επειδή κλαίω για την ορφανιά μου σε αυτήν την ηλικία, αλλά να με συγχωρήσεις που δεν μπορώ να υποφέρω το χωρισμό μιας ψυχής, προς την οποία δεν βλέπω τίποτα να μπορεί να συγκριθεί από αυτά που μου μένουν σε αυτόν τον κόσμο». 

    Γεμάτος θαυμασμό και στην ίδια συχνότητα με το Μέγα Βασίλειο και ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος θα γράψει πως στη ζωή μας, δεν θα συναντήσουμε άλλη στοργή και αγάπη τρυφερότερη και θερμότερη, βαθύτερη και αφιλοκερδή από την αγάπη της πονετικής και φιλόστοργης μάνας.
    Γι’ αυτό, γεμάτος θαυμασμό, θα αναφωνήσει: «Μήτερ γλυκερή, και φίλτρον αμεμφές!» - «Μάνα γλυκειά, και αγάπη άδολη!». 

    Την μάνα επαινεί η χρυσή αηδόνα της Εκκλησίας, ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Γι’ αυτό και θα την επαινέσει στις περίφημες ομιλίες του : 
«Η μητέρα, όταν βλέπει το παιδί της να έχει πυρετό, αφού καθήσει κοντά του, όταν κατέχεται από τον πυρετό και καίγεται, πολλές φορές λέει με κλάματα στο άρρωστο παιδί : «Μακάρι, παιδί μου, να μπορούσα να είχα εγώ το δικό σου πυρετό και να καίγομαι εγώ αντί για σένα».
    
Και σε μια άλλη ομιλία του γράφει : «Και όσο ξύλο κι αν φάει από την μητέρα του το παιδί, αυτήν επιζητεί και από όλους αυτήν προτιμά. Κι αν ακόμη του δείξεις μια βασίλισσα με το στέμμα της, δεν την προτιμάει από την μητέρα του, που φοράει ρούχα κουρελιασμένα, αλλά θα προτιμούσε περισσότερο να ιδεί εκείνη με τα κουρέλια της, παρά τη βασίλισσα με τα στολίδια της. Γιατί το δικό του και το ξένο γνωρίζει να το διακρίνει, όχι με βάση τη φτώχεια και τον πλούτο, αλλά με βάση την αγάπη». 

    Ακόμη και μέσα από τις δοκιμασίες, οι Άγιοι αισθάνονταν την ανάγκη να επικοινωνήσουν με τη μητέρα τους, ακόμη κι αν βρίσκονταν πάρα πολύ μακριά.
    Αισθανόντουσαν θλίψη, αν κάτι συνέβαινε στο πρόσωπο αυτό. Ένα τέτοιο παράδειγμα το βλέπουμε στον πολύπαθο Άγιο Θεόδωρο τον Στουδίτη.
    Όταν πληροφορείται την ασθένεια της μητέρας του γράφει προς αυτήν τα εξής συγκινητικά : 
«Αν ήταν δυνατόν να μεταφέρονται δάκρυα μέσα στα γράμματα, θα πλημμύριζα αυτήν την επιστολή μου, και θα σου την έστελνα αυτές τις ημέρες. Γιατί, ειλικρινά, δεν αντέχω να ακούω τα νέα σου, και δεν εννοώ μόνο όσα μιλούν για θάνατο, αλλά και για αρρώστιες θανατηφόρες… Πώς να προχωρήσω και να ολοκληρώσω την επιστολή μου χωρίς δάκρυα; Άραγε, απέμεινε και αυτό για τη δύστυχη ζωή μου, να πληροφορηθώ και το θάνατό σου; Να θρηνήσω πάνω στο λείψανό σου; Να γράψω στίχους βλέποντας τον τάφο σου; … Και πώς υποφέρονται όλα αυτά; Εύχομαι να μη μου συμβούν». 

    Κι όταν η μητέρα του φεύγει από τον κόσμο αυτό, εκείνος στον επιτάφιο λόγο του αναφέρει πάρα πολύ συγκινητικά τα εξής:
 «Αλλά, σεβαστή και πολυπόθητη μητέρα μου (γιατί τώρα στρέφομαι σε σένα, το γλυκό για μένα πράγμα και όνομα, το ποθητό και αγαπημένο μου θέαμα, την μητέρα και το [πνευματικό μου] παιδί, μάλλον δε αυτή που με γέννησε δυο φορές, την διπλή μητέρα μου) που μας άφησες; Πού πήγες; Πού βρίσκεσαι; Πού και σε ποιους τόπους κατασκηνώνεις; Σε ποιες επαύλεις συχνάζεις; Ποιους σπουδαίους βλέπεις; Διότι τον άρχοντα τον άρχοντα του αιώνος αυτού (τον διάβολο) ξέρω καλά ότι με τις καλές σου πράξεις τον υπερνίκησες και βρίσκεσαι εκεί όπου βρίσκεται η κατοικία όλων Αγίων που χαίρονται, εκεί που υπάρχει μουσική και χορωδία αυτών που γιορτάζουν και ευφραίνονται … Μη λησμονήσεις, λοιπόν, εμάς τα ταπεινά σου τέκνα. Μη, σε παρακαλώ. Μη, σε ικετεύω, μη λησμονήσεις το μικρό και το μεγάλο σου ποίμνιο,…». 

    Ασυγκίνητος μπροστά στο πρόσωπο της μάνας, δεν μένει κανείς. Ούτε τύραννοι, ούτε αυτοκράτορες, ούτε Επίσκοποι, ούτε Κληρικοί, ούτε και απλοί μοναχοί.
    Μέχρι και αυτός, ο περίφημος ασκητής Άγιος Συμεών, ο δια Χριστόν σαλός, που δεν κράτησε τίποτα για τον εαυτό του και έγινε θέατρο εις τους ανθρώπους, όταν πληροφορείται την έξοδο της μητέρας του από αυτή τη ζωή, απηύθυνε την εξής χαρακτηριστική προσευχή :
«Ο Θεός, ο την θυσίαν του Αβραάμ δεξάμενος, ο την ολοκαύτωσιν Ιεφθάε επιβλέψας, ο τα δώρα του Άβελ μη βδελυξάμενος, ο διά τον Σαμουήλ τον παίδα σου την Άννα προφήτιδα αναδείξας, αυτός, Κύριέ μου, Κύριε, δι’εμέ τον δούλο σου πρόσδεξαι την ψυχήν της καλής μου μητρός. Μνήσθητι, ο Θεός, των κόπων αυτής και των μόχθων ων εις εμέ εκοπίασεν. Μνήσθητι, Κύριε, των δακρύων αυτής και των στεναγμών, ων εξέχεεν, ότε προς σε εξ’αυτής έφυγα… Μη επιλάθη, Δέσποτα, ότι ουδέ προς ώραν χωρισθήναι μου ηδύνατο και εχωρίσθη μου όλον τον χρόνον… Μη επιλάθη, δίκαιε, των διασπαραγμών των σπλάχνων αυτής, ων έσχεν τη ημέρα ότε προς σε κατέφυγα. Γινώσκεις, Κύριε, πόση αϋπνίαν εκτήσατο κατά πάσαν νύκτα μνημονεύουσα της εμής νεότητος εξότε αυτήν εγκατέλιπον. Συ οίδας, Δέσποτα, πόσας νύκτας εποίησεν άϋπνος, ζητούσα το συγκοιμώμενον αυτή πρόβατον… Μνημόνευσον, Δέσποτα, ότι την εαυτής παραμυθίαν και χαράν και αγαλλίασιν υστέρησα αυτήν, ίνα σοι τω εμώ και αυτής Θεώ και Δεσπότη των απάντων δουλεύσω. Δος αυτή αγγέλους διασώζοντας αυτής την ψυχήν εκ των πνευμάτων…».
    
Πότε γιορτάζει η μάνα; Σ’ αυτόν τον προβληματισμό μας απαντά με ένα θαυμάσιο ποίημα η Ναυσικά Κασιμάτη:
    
Ρωτώ στους δρόμους 
τους ανίδεους διαβάτες:
    
-Παρακαλώ . . για πείτε μου,
πότε γιορτάζουν οι μάνες;

    Μου δείχνουν τους τοίχους, που γεμίσανε αφίσες
    :
"Μια Κυριακή του Μάη. . .η γιορτή της μάνας . . ."
    
Και τότες,
περνούν από μπροστά μου 
μαντηλοδεμένα
-αναρίθμητο πλήθος-
τα σφιγμένα πρόσωπα 
των μανάδων. . .
Ε...σεις...,για πείτε μου,
ξαναρωτώ με απελπισία, 
πότε και πώς γιορτάζουν οι μάνες;
Μ' ένα πανέρι, τάχα, μοσχομπίζελα
ή μια ορχιδέα σε διάφανο κουτί;

    Και κάποιος πλάι μου
κουνάει το κεφάλι 
με περίσκεψη.
- Σαν βγάλουνε φτερούγες τα αετόπουλα,
κυρά μου,
π' ολοένα μακραίνουν και δυναμώνουν...
Κάποια στιγμή τις απλώνουν..
ζυγιάζονται...
κι ορμούν για τον Ήλιο...

    Τότε μόνο γιορτάζουν οι μάνες!
Έτσι μόνο γιορτάζουν οι μάνες! 
Η μάνα είναι το κρύο νερό που στο ποτήρι δεν μπαίνει!
    
Όποιος την έχει, ας την χαίρεται κι ας την προσέχει ως κόρην οφθαλμού!
Όποιος την έχασε, ας έχει την ευχή της απ’ τον ουρανό!

    Η φωτογραφία που συγκλονίζει


    Η φωτογραφία που συγκλονίζει
     Η ιστορία αυτής της φωτογραφίας πονά και συγκλονίζει. Είναι η απώλεια της μητέρας, είναι ο πόνος του αποχωρισμού. Είναι μια πραγματική ιστορία μέσα από τα μάτια ενός παιδιού...
    Το κοριτσάκι αυτό έχασε τη μητέρα του στον πόλεμο. Πήγε στο ορφανοτροφείο για να μπορέσει να επιβιώσει.
    Στην αυλή του ορφανοτροφείου ζωγράφισε τη μητέρα της με κιμωλία και κουλουριάστηκε στην αγκαλιά της, όπως όταν ήταν έμβρυο.
    Έβγαλε τα παπούτσια της, σαν να πατούσε κάτι ιερό, αποδεικνύοντας ότι η αγάπη είναι ο πιο ιερός μας τόπος. 
    Το μήνυμα που περνάει η φωτογραφία σε όλο τον κόσμο: Κανένα παιδί να μη βιώσει τον πόλεμο και τις απώλειες του από εδώ και πέρα.


    Σάββατο, 11 Μαΐου 2013

    Κυριακή του Θωμά


     Απόστολος: Πράξ. ε΄, 12 – 20. Ευαγγέλιο: Ιωάν. κ΄, 19 – 31 

    Ο λαός στήριγμα της Εκκλησίας Από τις Πράξεις των Αποστόλων προέρχεται το σημερινό Αποστολικό ανάγνωσμα, αδελφοί μου. Ο συγγραφέας των Πράξεων αναφέρεται στην δράση των Αγίων Αποστόλων μετά την Ανάσταση του Χριστού. Οι Μαθητές, ενδυναμωμένοι, πλέον, από την βεβαιότητα της Αναστάσεως, διέδιδαν το Ευαγγέλιο, δοκιμάζοντας, αφενός μεν την λατρεία και αποδοχή του απλού λαού, αφετέρου δε την εχθρότητα και το μίσος των αμετανόητων θρησκευτικών ηγετών της εποχής τους. 
    Μάλιστα, στην περικοπή ακούσαμε ότι οι Απόστολοι επιτελούσαν θαύματα, διά της απλής επιθέσεως των χειρών, κατά την υπόσχεση Κυρίου, ότι «εκείνοι που θα πιστέψουν στο όνομά Του, θα βγάζουν δαιμόνια, θα μιλούν καινούργιες γλώσσες, τα δηλητήρια των φιδιών δε θα τους θανατώνουν, θα ακουμπούν τα χέρια τους στους ασθενείς και θα θεραπεύονται»1
    Στη συνέχεια της περικοπής περιγράφεται η εκ διαμέτρου αντίθετη στάση του λαού και της θρησκευτικής του ηγεσίας, απέναντι στους Αποστόλους. Είναι η ίδια εκείνη στάση που επισημάνθηκε 
    πολλάκις και κατά την επί γης δράση του Θεανθρώπου. Ο λαός έτρεφε για τους Αποστόλους μεγάλο σεβασμό και πλήθη ανθρώπων τους πλησίαζαν και ενώνονταν μαζί τους, επιδίωκαν την θεραπεία των 
    ασθενειών τους, ενώ πίστευαν ότι ακόμα και η σκιά του Πέτρου ήταν ικανή να φέρει την ίαση. Την ίδια στιγμή, οι Αρχιερείς αποφάσιζαν να φυλακίσουν τους Αποστόλους, αγνοώντας, όμως, ότι εκείνοι 
    βρίσκονταν κάτω από την προστασία του Θεού, τον Οποίο ουδείς μπορεί να υπερβεί και να νικήσει. Οι Μαθητές απελευθερώνονται θαυματουργικά και, κατ’ εντολήν του Κυρίου, συνεχίζουν το κήρυγμα της αληθείας. 
    Η εικόνα που περιγράφει ο συγγραφέας των Πράξεων μάς πληροφορεί πως «οι άρχοντες της εποχής έπαιρναν αρνητική, καταδιωκτική στάση απέναντι στους Αποστόλους. Αντίθετα με τη στάση αυτή του κατεστημένου της εξουσίας, ο πολύς λαός έδειχνε σημεία προσπελάσεως προς τη νέα πίστη που θέριευε, έτσι, τη βάση της πυραμίδος, εξασφαλίζοντας στην Εκκλησία θετικά στοιχεία επιβιώσεως. Έτσι, ήδη από τα πρώτα βήματά της η Εκκλησία στηρίχθηκε στην καρδιά του λαού, που αγκάλιασε, με την ψυχή του, τον νέο αυτό θρησκευτικό κίνημα και το στερέωσε ακατάλυτα. Οι πληροφορίες που έχουμε από αυθεντικές πηγές μαρτυρούν πως, καθώς διευρυνόταν συνεχώς η λαϊκή βάση της Εκκλησίας, εξουδετερώνονταν συστηματικά οι αντιδράσεις των ανθρώπων της εξουσίας, μέχρις ότου, τελικά, υπέκυψαν κι αυτοί στην ιστορική αναγκαιότητα της Χριστιανικής πραγματικότητας, που αναδυόταν μέσα από τους ζοφερούς χρόνους των τριών αιώνων των διωγμών»2
    Το γεγονός αυτό δείχνει πως, μετά την προστασία του Θεού, το στήριγμα και η δύναμη της Εκκλησίας είναι ο πιστός λαός Της. Γι’ αυτό και οι εχθροί της Εκκλησίας, διαχρονικά, τη συνείδηση αυτού του λαού προσπαθούν να δηλητηριάσουν και να αλώσουν, προκειμένου η Εκκλησία να μείνει χωρίς ερείσματα μέσα στην κοινωνία και εύκολα να καταλυθεί. Και αυτό το έπραξαν όταν κατάλαβαν ότι η πίστη δεν ξεριζώνεται από τις καρδιές των ανθρώπων με διώξεις, απειλές και βασανιστήρια. Η ιστορία απέδειξε πως, όταν αυτά συνέβησαν, η πίστη στερεώθηκε περισσότερο και η Εκκλησία βγήκε πιο δυνατή από τις δοκιμασίες. Γι’ αυτό οι αντικείμενοι στον Χριστό και την Εκκλησία Του αποδύονται σε ένα διαρκή ιδεολογικό αγώνα κατά της Εκκλησίας, σε μια προσπάθεια να Την εμφανίσουν περιττή και ξεπερασμένη. Μάλιστα, δε διστάζουν να επενδύσουν πάνω στις ανθρώπινες αδυναμίες και πτώσεις των στελεχών Της, για να ποδηγετήσουν τις ανθρώπινες συνειδήσεις και να τις οδηγήσουν μακράν του Θεού. 
    Γι’ αυτό, αγαπητοί μου, εμείς που συναπαρτίζουμε το λαό του Θεού, οφείλουμε να έχουμε συναίσθηση της θέσης μας μέσα στην Εκκλησία και αντίληψη της δύναμης που μάς χαρίζει η πίστη μας στο Θεό. Να μην επιτρέψουμε στις αντίθεες δυνάμεις να κυριαρχήσουν άλλο πάνω στις ανθρώπινες καρδιές. Είναι οι ίδιες που ευθύνονται για το μαράζωμα της κοινωνίας, για την παρακμή των ηθών, για τον ευτελισμό του πνεύματος στην εποχή μας. Έχουμε χρέος να σταθούμε στο ύψος της αποστολής μας μέσα στην Εκκλησία, αποκρούοντας τις επιθέσεις του κόσμου, που βάλλουν ευθέως κατά της Εκκλησιαστικής μας συνείδησης. Η Εκκλησία είμαστε ο Χριστός και όλοι εμείς. Και αυτή είναι η αυτοσυνειδησία μας, που συνιστά μεγίστη τιμή, αλλά και διαρκή ευθύνη. ΑΜΗΝ!
    --------------------------------------------
    1 Μάρκ. 16,18
    2 Χριστόδουλος (+), Αρχιεπίσκοπος Αθηνών & Πάσης Ελλάδος, «Κυριακάτικοι Αντίλαλοι Β΄», σελ. 13

    πηγή: ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ 
    Αρχιμ. Ε.Ο.

    Αναγνώστες